annukas
10.12.2011 21:39
Nimelt tahaksin langetada kaalu umbes 10 kg. Tegelen ka spordiga 4x nädalas umbes, kuid kaal pmst tõuseb ikkagi koguaeg. Kaal hakkaski kohe siis tõusma kui suhkruhaigeks jäin(4 aastat tagasi). Hetkel kaalun 68 ja pikkust on 163 cm. Seega kuidas see oleks võimalik 1. tüübi diabeediga?
Ago
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
11.12.2011 12:09
Sa võid trenni teha,aga kui toitumiskava on puuotsast võetud,siis tulemust ei tule : /
Muidugi on väga palju subjektiivset sinu loos,mis võivad mõjutada sinu progressi - vanus,trennitüüp,eesmärk,hetke kaal,trennistaaž jne.
Mina kaotasin ~6kg u. aasta jooksul lihtsalt jooksmas käies ja kodus keharaskusega treenides.Toitumiskava sellejuures ei muutnud (nagu ikka 5-6 korda päevas, baasinsuliin+humalog)...
Kõige optimaalsemaks kaalukaotuseks peetakse seejuures 2kg kuus.Kui trenniga alles alustasid (isegi nii paar kuud tagasi),siis kaal ei lange enamjaolt,vaid püsib sama või tõuseb lihasmassi arvelt.
Igastahes on kõige lihtsam arvutada oma igapäevane kaloraaživajadus - bav (baasainevahetus) + trenn + töö/õppimine. Selleks,et kaalu kaotada pead sööma optimaalselt 150-350kcal vähem,kui su keha kaalusäilitamiseks vajab. Ja nii ta lähebki... edu!
poisiga
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
11.12.2011 13:18
Ago, kui lihasmassi kasvatamine oleks nii lihtne, siis mis viga oleks fitnessil, et kaal tõuseb lihasmassi arvelt, pigem ikka tõuseb kehas oleva vedeliku ning rohkemate ampsude arvelt ;) kogemused räägivad, ei kasva see lihasmass midagi nagu pärm.
Ideeliselt - veidi vähem sööki, sellega seoses vähem toidukatet, kui hüpod hakkavad kallale tulema, siis vähem baasi. Eks see mängimine ole, aga vaevalt leidub mõni diabeetik, kel 24/7/365 baas ning toidukate on püsivad.
Ake
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
11.12.2011 20:13
Kaal hakkaski kohe siis tõusma kui suhkruhaigeks jäin(4 aastat tagasi)Siit küsimus, kas süstid vastavalt söödule või sööd süstitud ühikute järgi? Palju enne kaalusid, ehk palju on kilosid lisandunud? Aktiivselt (4 x nädalas) tegeled spordiga, kui pikka aega ?
poisiga
Oleme sellel teemal varemgi vestelnud. See, et sinu kogemus on selline nagu ta on, ei tähenda, et kõik inimesed on ühe vitsaga löödud. Samuti nagu mõni inimene omab nn otsesoolikat, ehk pingutab söömisega, kuidas jaksab, aga ei grammi lisaks ja teine ainult vaatab toidu poole ja juba läks kalor kirja, nii on ka lihastega. Isiklikult olen oma kogemusega sinu täielik vastand. Minul kasvab lihas väga kergesti, valin treeniguid ja väldin enne ja peale trenni valku sisaldavaid toite ja ikkagi...Jõusaalis ainsad vahendid, mida kasutan on veloergomeeter ja seljavenituse pink.
See ei ole minu enda väljamõeldis, et minul organism selline, et lihas kiire kasvama, seda on mulle selgitanud minu treenerid ja üldiselt olen kuulnud ka seisukohti, et võimalik, et kiiretoimeline insuliin, mida süstin võib ka rolli mängida.
pigem ikka tõuseb kehas oleva vedeliku ning rohkemate ampsude arvelt ;)Kas selgitaksid seda kaalutõusu vedeliku arvelt. Jah peale trenni mõneks ajaks, aga püsivalt?...neerupuudulikkus või südame probleemid, kui vesi kehasse kinni jääb??
annukas
Üks küsimus veel. Kuidas reguleerid söömist, süstimist enne trenni? Kas sööd rohkem või süstid vähem?
My
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
12.12.2011 13:30
annukas: sa võiksid küll natuke lähemalt kirjeldada järgmist: 1. Mis kell sa trenni teed? - minu kogemuse järgi on parem trennida hommikul, sest ülejäänud päeva on ainevahetus kiirem, süstid vähem, sööd ka huvitaval kombel vähem. Samas ei ole nii suurt ohtu hüpodeks kui õhtul tehtud trenniga, kus siis pärast veel sööd ja kui oled liiga vähe söönud või liiga palju süstinud, on öösel oht, et tekib hüpo. 2. Kas sa süstid vastavalt söödule või sööd süstitud ühikute järgi? (Ake esitatud küsimus, väga hästi formuleeritud!) Minu kogemuse kohaselt on mõistlikum esimene variant. Teine variant paneb sind sööma koguseid, mida keha võib-olla ei vajagi ja kui sööd tarbetult palju (võib-olla isegi ei tahaks nii palju?), siis pole tõesti kaalulangust loota. Rusikareegel on tihe veresuhrku mõõtmine - enne trenni ja pärast trenni ka kindlasti - ning süstimine vastavalt söödud toidule ja vastavalt hetke veresuhkrule. See nõuab enda tundmist, aga kui tihedalt mõõta ning keha reageeringuid tähele panna (kasvõi päevikut pidada), siis harjub käppa. 3. Mis tüüpi trenni sa teed? See on ju teada, et aeroobne trenn on mahavõtmise aspektist kasulikum, aga vahelduseks ei tee anaeroobne ka paha (no umbes jooksmine või aeroobika vs jõusaal või pilates).
Mahavõtmine 1. diabeetikuna on täpselt sama võimalik kui tervena. Mina olen terve elu kord juurde, siis jälle maha võtnud, viimast just mõtestatud söömise ja trenniga. Kusjuures trenn ilma söömist korrapärastamata pigem tõstab kaalu. Ja suured insuliinikogused, mis eeldavad ka suuri toidukoguseid, tõstavad kehakaalu. Köögivili igal kujul olgu põhiline, see ei tõsta suhkrut pealegi. Üldiselt soovitan Figuurisõprade on-line teenust, kui sa muudmoodi järjele ei saa - nende toiduloogika sobib väga hästi diabeetikule ning omaette kodus toidupäevikut täites ei pea sa kellelegi aru andma peale iseenda. Kõik peab meeldiv ja kontimööda olema - kui on vastumeelne ja pead end sundima, siis ei ole ka tulemusi, lööb pigem suhkru üles ja paha tujuga sööd rohkem ;).
Pandiit
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
13.12.2011 15:16
Mahavõtmine 1. diabeetikuna on täpselt sama võimalik kui tervena.
Noh, see on jälle lugupeetava soovmõtlemine. Kaalulangetamisel on söömisel määrav roll. Kui tuleb hüpo, siis tuleb ka süüa ja kogu toitumiskava võib ära unustada. Kaalulangetamine diabeetikuna nõuab topeltpingutust ja minul ei ole see õnnestunud. Iga aasta tuleb ikka kiloke kaalu juurde, hoolimata sellest, et nädalas on 4 trenni. Ma ei kujuta ka ette, kes võiks mulle koostada spetsiaalse toitumiskava. Niigi toitun enda arust mõistlikult ja reeglipäraselt.
Muuseas, trenn (ja sellele järgnev saun) muudab insuliini omandamise protsessi palju kiiremaks. Seega ka hüpo võimalus pärast trenni on palju suurem. Hüpo=söömine=kalorid.
Kass
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
13.12.2011 15:47
Aga mida sa selle hüpo ajal siis niiväga õudsat sööd kaalulangetamise seisukohalt? :)
Nt üks banaan ja tükk leiba hüpo peletamiseks ei ole ju nii tohutu kalorihulk, et terve dieedi sassi lööks.
Järgmise toidukorra ajal sa võid ju ka arvestada, et hiljuti sai hüpot peletatud, ja selle võrra siis vähem süüa ja ka süstida.
Pandiit
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
13.12.2011 17:21
Jah, varem söödud ühikuid hiljem arvestada on minu jaoks pisut liiga keeruline. Ja ega ei tahagi. Tahaks normaalselt elada ja süüa. Vaatan praegu märkmikust, näiteks pühapäeval oli kell 11:15 näit 3,5, sõin 30 g süsivesikuid. Õhtul trennis kell 17:30 mõõtsin 3,1. Jõin mahla ja sõin kaks banaani. Eile enne magamaminekut oli 3,8, sõin suure magusa küpsise. No mis toitumiskava see sihuke on? Kindlasti on kaalu langetamine diabeetikuna võimalik, aga keerulisem kui tervel inimesel.
Ake
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
13.12.2011 17:44
Nt üks banaan ja tükk leiba hüpo peletamiseks ei ole ju nii tohutu kalorihulk, et terve dieedi sassi lööks.Dieeti sassi ei löö, aga trennis kulutatud kalorid on kenasti nullis tagasi ja kui trenni tegemise üks peamisi motivatsioone on kilode kaotamine, siis rikub ikka tuju küll, eriti, kui see juhtub korduvalt.
Rusikareegel on tihe veresuhrku mõõtmine - enne trenni ja pärast trenni ka kindlasti - ning süstimine vastavalt söödud toidule ja vastavalt hetke veresuhkrule.Lisaksin, et tuleb arvestada ka sellega, et atiivne füüsiline koormus kiirendab ja võimendab insuliini toimet ja ise olen enne ja peale trenni süstinud kiiret umbes poole vähem, kui muidu vs'i näidu järgi teeks. Enne trenni jätan enamasti süsti ära ja vs 5-6 nõuab vähemalt õuna või poolt viilu leiba lisaks, et mitte trennis hüposse minna. Fooninsuliini (baasi, pikka) ei muuda. Süstival diabeetikul on kiirega operatiivsem toimetada.
Aga tegelikult oleks tore lugeda teema algataja kommentaare, küsimusi...mis siin ikka nii sama heietada :)
My
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
14.12.2011 08:55
Ma natuke heietan veel, oodates teemaalgataja kommentaare :)
Pandiit, see ei ole soovmõtlemine. Mina olen maha võtnud täpselt nii, nagu kavas oli. Muidu ei räägiks ju. Mis puutub hüpo ajal söömisse, siis sedagi tuleb mõistusega teha - mahl on ülihea suhkrulangetaja näiteks. Kui tihedalt suhkrut mõõta, pole ka drastilist hüpot niiväga karta (see on muidugi väga individuaalne).
Mis puutub trenni, siis oleneb ka, mida teed üleüldse. Näiteks uisutamine ja rulluisutamine minul hoopis tõstab suhkrut või hoiab paigal, mitte ei langeta, samas kui kiirkõnd ja jooksmine langetavad - aga mõnikord on jällegi võimalik, et suhkur püsib hoopis paigal. Ujumine langetab suhkrut isegi siis, kui seda ujumiseks nimetada ei saagi, vaid pigem lesimiseks - aga vesiaeroobika ei mõju jälle üldse. "Kuivamaaaeroobika" ehk nood erinevad stiilid mõjuvad jälle nagu jooksmine. Ka see on individuaalne kindlasti ja seda enam tahab suhkur mõõtmist-mõõtmist-mõõtmist, ei ole must-valgeid lahendusi.
ohooloom
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
14.12.2011 12:11
võin omalt poolt kinnitada, et vahepeal ei tundnud ma My-s tõepoolest füüsiliselt ära. nüüd hakkan harjuma, et ongi selline poole väiksem.
Ake
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
14.12.2011 12:21
mahl on ülihea suhkrulangetaja näiteks. Näpukas? Kiirustasid jälle? :)
Pandiit
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
14.12.2011 12:49
Ei viitsi eriti sama mõtet korrata, aga püüan hästi lihtsate sõnadega seletada. My, väidad, et kaalu langetamine on diabeetikul täpselt sama võimalik kui tervena. Mina väidan, et see ei ole tõsi. Põhjendus: mitte-diabeetik ei pea hüpo ajal täiendavalt sööma. Diabeetik peab hüpo ajal täiendavalt sööma ja seega kaloreid tarbima. Kalorite tarbimine tõstab kaalu. Eesmärk oli kaalu langetada.
mahl on ülihea suhkrulangetaja näiteks
Mahl vast ikka tõstab suhkrutaset. Näpukas?
Sport üldiselt langetab vs taset. Ma ei saa aru, kuidas uisutamine tõstab vs taset, see peaks olema ju sama monotoonne kui näiteks ujumine. Aga ma ei peagi aru saama, mul puudub uisutamise kogemus. Mängisin aastaid sulgpalli ja panin tähele, et kui alustada trenni kahekohalise vs näiduga, siis võib hõlpsalt juhtuda, et trenni lõpuks on vs tase hoopiski tõusnud. Panin selle mängu emotsionaalsuse arvele. Ujumisega on jälle vastupidi - sageli ei õnnestugi normi täis ujuda, sest vs tase langeb, pea hakkab ringi käima ja tuleb veest välja ronida, mahl, banaanid...ei ole see sama lihtne kui tervel inimesel. Tervel inimesel pole ka mingit põhjust mõõta-mõõta-mõõta, tal on sellevõrra lihtsam.
My
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
14.12.2011 16:39
Jah, näpukas muidugi see mahla-asi, tänud tähelepanu juhtimast - ja kiirustasin ka, Diabeteses käin töö vahepeal iseenda eest salajas ;)
Mina ütlesin, et diabeetikul õnnestub kaalu langetada samamoodi kui tervel, pidades silmas tulemust. Kaal langeb. Kust sa tead, Pandiit, palju terved inimesed peavad endaga vaeva nägema? Jah, suhkrut nad ei mõõda, aga peavad hirmsat pidi vaeva nägema, et oma isusid taltsutada või mida kõike veel - mina küll ei ütleks, et üks oleks raskem kui teine. Ma isegi olen mõelnud, et mingis mõttes on 1. tüübi diabeediga lihtsam - kui suhkur korras, siis nagu polegi seda isu nii väga (mul kipub söögiisu olema kõrge suhkruga, mis on eriti kehv kombinatsioon). Samuti süstid ju vähem, kui liigud enam,. Ja toitumisteooria koha pealt oleme ka targemat kui "tavalised" inimesed.
Kaloril ja kaloril on ka vahe ning mida enam liigud, seda rohkem võib neid ju kulutada, st enam süüa (kui üldse on tahtmist). Mina oma söömist ei arvuta, sellepärast vist väga ei mõtle ka, vaatan laiemas plaanis, toidugruppide kaupa.
Aga uisutamine - ega mina ka ei saa aru, kuidas see nüüd nii on, et suhkur hoopis tõuseb. On väga võimalik, et hirm on ka, ega ma väga suur kiiruse fänn ei ole ja isegi kui uisutada oskad, hirm kukkumise ees on kuskil ikka olemas - võib-olla see mõjub? :)
Ago
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
14.12.2011 18:44
Veresuhkur tõuseb sellepärast,et pingutad liialt (kõrge pulsiga)? Joostes on see normaalne nähtus,aga uisutamises.. süvalihased on nõrgad,mida uisutades tasakaaluhoidmiseks kasutad? Piltlikult öeldes antakse lihaste poolt füüsilise koormuse ajal ajule signaali,et on vajadus rohkema energia järele, millele maks reageerib glükoosi eritamisega.
Ago
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
14.12.2011 18:48
Kuid füüsiline koormus on ka vaimule kurnav,stress tõstab kindlasti veresuhkrut : D
Bingo
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
02.01.2012 12:06
Olen ise ka üritanud kuid tulemus oli vastupidine. Nimelt kui teed trenni veresuhkur langeb ja tuleb hüpo, organism reageerib sellele, nimelt hakkab varuma kehasse varusi(st rasvasi) ja tuleb hoopis kaalu juurde.
Kui teha trenni siis tuleb süstida ka vähem ja vs jälgida.
Nüüd sel aastal üritan uuesti alustada trenniga, oleks tore muidugi leida keegi kellega koos teha.
Echo
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
02.01.2012 20:03
Bingo, kus sa elad?
Bingo
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
03.01.2012 13:21
kesklinnas tallinnas
Kass
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
03.01.2012 13:28
Bingo, mina elan ka Tallinnas kesklinna lähistel ja olen otsinud trennikaaslast.
Millise spordiga sa tahad tegeleda?
vorstivõileib
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
03.01.2012 13:49
Tere, head uut aastat kõigile !:)
Ma pole päris My-ga nõus.Kaalulangetamine võib siiski diabeetikule raskem olla. Väidetavalt tõstab insuliin söögiisu-see oli vist insuliini ravimiinfo lehel ka kirjas. Teiseks suurendab hüpo kalorite tarbimist. Diabeetikute "piibliski" on kirjas, et hüpo peletamiseks tarbitud süsivesikute ja kalorite võrra peab järgmist toidukorda vähendama, muidu tekib kaalutõus. Intensiivne treening (nt. ujumine ja jooksmine) ei ole minule sobilikud, siis on hüpod karanteeritud. Samas rulluisutamine on minu jaoks kerge spordiala-liuglen vaikselt. Tegelesin sellega suveõhtutel kaks kuud jutti-loomulikult tarbisin enne natuke süsivesikuid ja vähendasin baasinsuliini.Kaal langes siiski üsna aeglaselt, sest lihasmass kasvas aga vorm ja ümbermõõdud vähenesid. Noja loomulikult on ka igal diabeetikul omad eripärad nagu tavainimeselgi. Osade inimeste jaoks on ka mittediabeetikuna kaalu langetamine väga keeruline, vähemalt minu jaoks oli. Käisin päevas 8 km piirasin toitumist aga kaal muudkui langes. Vot siis kui haigestusin diabeeti langes kaal 12 kg võrra :).
Diabeetiku eeliseks kaalulangetamisel on oskus arvestada söödud süsivesikuid ja kaloreid :), ei pea enam mingi spetsiaalsete tabelitega jändama.
Seega pean kõige olulisemaks kaalulangetamise eelduseks korras veresuhkruid + muidugi väiksema rasva ja magusasisaldusega toiduainete tarbimist.
vorstivõileib
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
03.01.2012 13:50
Päh, nüüd kirjutasin küll umbluud. Tahtsin kirjutada, et mittediabeetikuna tegin kõvasti trenni ja pidasin dieeti, kuid kaal püsis jonnakalt sama.:)
Bingo
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
03.01.2012 21:57
To Kass:
igaksjuhuks mainiks et ma meessoost, nii et meeldiks rohkem jõusaal, bodypump või squass(seda mängisin kunagi nooruses viimati, aga tean et võtab hästi läbi)
musamemm
RE: Kaalulangetamine 1.tüübi diabeediga!
10.05.2012 23:40
mul ka õnnestus 3 aastat tagasi päris normaalselt kaalulangetada- aga siis ei kummitanud mind need õhtupoolsed hüpod- mis tähendavad valel ajal suurt hulka süsikaid. Siis ma lihtsalt piirasin süsikaid - nii et päevas üle 80 gr ei tarbinud. ja sedajagu süstisin siis ka vähem.ja siis ikka kui madal oli- aitas paar-kolm glükoositabletti või väike pakk mahla. aga praegu olen söönud ära 2 dropsi glükoosi- ja suhkur ei iitsatagi enne mitut tundi. Mis dieet see siis on. samas kaal tõuseb mõistmatus tempos- Olin 3 päeva koolitusel- metsas- toitlustamisega. Loomulikt ei söönud magustoite. kartuliputru ja pannkooke . aga ikka lisandus 5kilo , mille langetamisele kulus 6 kuud
ei ole lõbus elu.